Η παιδεία ως όχημα κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης
Ημερομηνία αρχικής ανάρτησης : 2015-08-22 23:56:00 Timestamp ID : 1440287760
Το τελευταίο διάστημα, το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας – απολύτως δικαιολογημένα λόγω της κατάρρευσης της οικονομίας μας – ασχολείται, όλο και περισσότερο με οικονομικά θέματα. Στην προσπάθειά μας αυτή να βρούμε λύσεις στα οικονομικά μας προβλήματα, ξεχνάμε συχνά να ασχοληθούμε με άλλα θέματα, εξίσου σημαντικά με την οικονομία.¨Ένα από αυτά είναι και η παιδεία. Ο βασανισμένος χώρος της παιδείας μας, βάλλεται συνεχώς μιας και ποτέ δεν υπήρξε οργανωμένο σχέδιο στον τομέα αυτό.
Αν – απλουστευτικά είναι η αλήθεια – θεωρήσουμε οτι υπάρχουν δύο σκοποί της εκπαίδευσης. Ονομάσουμε τον πρώτο σκοπό "γενική παιδεία" και το δεύτερο σκοπό "εξειδίκευση", έχουμε γρήγορα μια βασική κατεύθυνση στο μυαλό μας για το πως πρέπει να οργανωθεί η παιδεία μας. Η παιδεία μας πρέπει να υπηρετήσει και τους δύο σκοπούς.
Με την παροχή γενικής παιδείας, θα στοχεύσουμε στην ανάπτυξη της πνευματικής καλλιέργειας των νέων, τομέας που συχνά στις σύγχρονες κοινωνίες αγνοείται. Ξεχνάμε όμως πως ένας νέος με πνευματική καλλιέργεια, δε θα ενστερνιστεί τις φαύλες αρχές που πιθανότατα ενστερνίστηκαν οι γονείς του (ρουσφέτι,κτλ) και θα γίνει πολύτιμο μέλος της κοινωνίας
Με τη σωστή εξειδίκευση, θα επιδιωχθεί η οικονομική ανάπτυξη, καθώς θα υπάρχει ένα έμψυχο δυναμικό στην κοινωνία, εκπαιδευμένο με βάση τα σύγχρονα δεδομένα.
Θεωρώ πως μόνο ένας χώρος χωρίς παρωχημένες ιδεολογικές αντιλήψεις και μη εμπλεκόμενος σε συμφέροντα, όπως είναι η Ένωση Κεντρώων μπορεί πραγματικά να υπηρετήσει ένα τέτοιο σχέδιο παιδείας και να το φέρει είς πέρας
Λεωνίδας Καστρίνης