Δικαιολογίες της εξουσίας
Ημερομηνία αρχικής ανάρτησης : 2015-09-14 19:15:00 Timestamp ID : 1442258100
Όταν οι πονηροί της εξουσίας δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τις συμφορές που προκαλούν οι ιδιοτελείς επιλογές κι οι άφρονες αποφάσεις τους στο λαό, ισχυρίζονται αδιάντροπα ότι τουλάχιστον είχαν καλές προθέσεις. Αυτοί με τις καλές προθέσεις είναι οι χειρότεροι, έγραφε ο Παράκελσος. Βλέπετε ζούμε σε μιά κοινωνία που συγχέεται η ικανότητα με την τύχη, και κανείς δεν ασχολείται με το ότι η τύχη δεν είναι ηθική, μιας και δεν είναι ποινικά κολάσιμη. Ίσως να φταίει η ασυλία της που δεν γνωστοποιείται επαρκώς η πιθανώς θλιβερή κατάληξη του τυχερού. Ολ’ αυτά θα μπορούσαν να είναι μια φιλολογική συζήτηση, αν η Πατρίδα μας δε βρισκόταν σε τόσο δεινή θέση. Κι επειδή η έννοια της επιλογής των ανθρώπων με την ορθή σκέψη, που χρειάζεται ώστε να συμβάλλουν στην επίλυση των προβλημάτων της, έχει χαθεί στην υπέρ και παραπληροφόρηση, αυτή τη φορά αντί να ακούμε αμήχανα τον ήχο των λέξεων που μας αραδιάζουν, ας στραφούμε στη στάση ζωής των ανθρώπων που έχουμε να επιλέξουμε να μας κυβερνήσουν, ως την πλέον φερέγγυα μαρτυρία.
Ο Τένεσση Ουίιαμς έλεγε πως οι αληθινοί ήρωες σπάνια μοιάζουν με ήρωες. Αν το επεκτείνει αυτό κανείς σε ανθρώπους που με το πέρασμά τους χάραξαν τον πλανήτη, αντιλαμβάνεται τη ζημιά που έχουν προκαλέσει οι image-makers. Μάλλον θα απέρριπταν τον μικροκαμωμένο Μέγα Αλέξανδρο και τον αεικίνητο και αθυρόστομο Καραϊσκάκη. Κι ίσως επιτέλους να δινόταν η ευκαιρία στους ανθρώπους να κατανοήσουν πως ο ικανός δεν είναι το αποτέλεσμα συμπτώσεων και σκευωριών, οικογενειακής φιλοδοξίας και αριβιστικού αμοραλισμού. Ικανός είναι αυτός που ακολουθεί τη φύση του, που υπομένει τις δυσκολίες, δεν παραιτείται στις συμφορές και παρηγορεί ο ίδιος την ψυχή του όταν τον λοιδορούν οι καιροσκόποι.
Κι όταν οι καταστροφείς ευημερούν δίπλα στις Σειρήνες, αδιαφορώντας αν ο Γάλβας ετοιμάζεται να επιτεθεί στη Ρώμη, αυτός συνεχίζει να στέκεται μπροστά στις Θερμοπύλες.
Οταν κάποιος 26 χρόνια μένει πιστός στην αλήθεια με ανταμοιβή τον αποκλεισμό, οι κουβέντες περιττεύουν. Ας θυμηθούμε λοιπόν τον Εμπεδοκλή που όταν τον ρώτησαν γιατί είναι δύσκολο να βρεις έναν σοφό άνθρωπο, απάντησε γιατί πρέπει να είσαι κι εσύ σοφός.
Κατ' αναλογία λοιπόν, για να ψηφίσεις, για να επιλέξεις στη ζωή σου έναν τίμιο άνθρωπο πρέπει να είσαι κι εσύ ένας τίμιος άνθρωπος. Κι επειδή οι Λατίνοι έλεγαν πως το όνομα είναι οιωνός (nomen est omen) σκέφτομαι πόσο φυσικά ακουμπά αυτή η ρήση στο Β. Λεβέντη.
∆ώρα ∆άνα