Α. Μεγαλομύστακας : Απουσία γεωλογικής εκπαίδευσης καθώς και εκπαίδευσης σε συμπεριφορές αντισεισμικής προστασίας στα σχολεία της χώρας μας
Ημερομηνία αρχικής ανάρτησης : 2016-10-24 09:35:00 Timestamp ID : 1477301700
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Απουσία γεωλογικής εκπαίδευσης καθώς και εκπαίδευσης σε συμπεριφορές αντισεισμικής προστασίας στα σχολεία της χώρας μας»
Αθήνα, 24/10/2016
Τα πρόσφατα τραγικά αποτελέσματα του σεισμού στην Ιταλία υπενθύμισαν με οξύ τρόπο το γεγονός ότι η Ελλάδα -ευρισκόμενη σε ένα ιδιαίτερα ενεργό σεισμικά σημείο του πλανήτη, στα όρια Ευρώπης και Αφρικής- είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη και η έκτη στον κόσμο σε σεισμική δραστηριότητα.
Και παρά το ότι πλήθος είναι οι ιστορικές αναφορές από την αρχαιότητα μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα καθώς και οι σεισμογραφικές καταγραφές από τις αρχές του 20ου αιώνα έως σήμερα για τη σεισμική δραστηριότητα στη χώρα μας, δεν θα ήταν μακριά από την πραγματικότητα η διαπίστωση ότι η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται από γεωλογικό και σεισμολογικό αναλφαβητισμό, αφού αγνοούνται βασικές αρχές αντισεισμικής προστασίας στο σπίτι, στο σχολείο, στην εργασία κ.ά.
Δεν είναι άμοιρη ευθυνών για το θέμα αυτό η πολιτεία αφού τα τελευταία 20 έτη υπάρχει παντελής απουσία της γεωλογικής εκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας μας. Σποραδικά μόνο και αποσπασματικά, θέματα που αφορούν τη γεωλογία ευρίσκονται με άναρχο τρόπο σε σχολικά βιβλία διαφόρων τάξεων και οι διδακτικές ώρες που συνολικά αθροίζονται για το επιστημονικό αυτό αντικείμενο από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου ξεπερνούν κατά ελάχιστο τις 10, σε σύνολο χιλιάδων ωρών!
Η ίδια κατάσταση χαρακτηρίζει και τα θέματα που αφορούν την αντισεισμική προστασία, όπου η διάθεση διδακτικών ωρών για το θέμα στο σύνολο των 12 ετών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι σχεδόν μηδενική! Η μόνη εκπαιδευτική δραστηριότητα που καταγράφεται στις μέρες μας είναι ολιγόλεπτες ανά έτος και σποραδικές ασκήσεις συντεταγμένης εκκένωσης των σχολικών αιθουσών χωρίς όμως περαιτέρω παροχή σχετικών γνώσεων, διαμόρφωση θεωρητικού υπόβαθρου και καλλιέργεια ευρύτερα κουλτούρας αντισεισμικής προφύλαξης.
Σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα αποδέχεται ότι ο σεισμός είναι ένα γεωλογικό φαινόμενο που τουλάχιστον ως τις μέρες μας δεν μπορεί να προβλεφθεί και να αντιμετωπιστεί όμως οι συνέπειές του μπορούν να προβλεφθούν και να αντιμετωπιστούν και βασικό όπλο σ’ αυτό είναι η άρτια παροχή γεωλογικής και αντισεισμικής εκπαίδευσης.
Το ζήτημα είναι καίριο και επείγον αφορώντας την υγεία όλων των μαθητριών και των μαθητών μας, που οι γονείς τους εμπιστεύονται κατά το σχολικό ωράριο στην πολιτεία για να μορφωθούν με ασφάλεια.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
α) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε, με δεδομένο το ιστορικό της χώρας μας σε σεισμική δραστηριότητα, η γεωλογική εκπαίδευση να βρει τη θέση που της αρμόζει στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών;
β) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε η εκπαίδευση των μαθητριών και των μαθητών σε συμπεριφορές αντισεισμικής προστασίας να ενταχθεί στη μαθησιακή διαδικασία;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΜΕΓΑΛΟΜΥΣΤΑΚΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ